Logo

• Region turystyczny:
      Jędrzejów i okolice
    • Nazwa organizatora:
      Stowarzyszenie "Brzegi nad Nidą"
    • Dane organizatora:
      , 0
  • Opis

Trasa rozpoczyna się od remizy strażackiej w miejscowości Brzegi, gdzie na mostku kierujemy się w prawo do miejscowości Żerniki. W dalszej części trasy na skrzyżowaniu wiejskich dróg skręcamy w prawo w stronę rzeki Biała Nida, gdzie stoją ruiny młyna wodnego. Obok młyna znajduje się altana i pole biwakowe.
    Po krótkim odpoczynku wracamy i kierujemy się w prawo szlakiem I Kompanii Kadrowej Józefa Piłsudkiego w stronę wsi Choiny. Tutaj w pobliżu rzeki na terenie wspólnoty mieszkańców ustawiona jest druga altana. Z Choin kierujemy się na południe do rozwidlenia dróg i mamy do wyboru dwie opcje:

1. Trudniejsza prowadzi na grzbiet Bukowicy (270 n.p.m) skąd podziwiać będziemy panoramę na GrzywyKorzeckie i Zamek w Chęcinach. Stamtąd udajemy się na zachód w kierunku tzw. Działek Bizorędzkich. Wzdłuż przejazdu możemy obserwować typową rośliność kserotermiczną.

2. Łatwiejsza prowadzi nas przez teren lasów państwowych, tutaj spotkamy zupełnie inną roślinność typową dla dąbrów i grądów (lasy mieszane) z obfitością runa leśnego. Natkniemy się także na krzyże związane z powstaniem styczniowym. W pobliżu leśniczówki stoi kolejna altana.

Po przejechaniu lasu obie ścieżki spotkają się tuż przy Białej Nidzie na tzw. Działkach Bizorędzkich, gdzie ustawiona jest altana. Następnie udajemy się w górę rzeki grogą powiatową do Bizorędy. Za pierwszymi zabudowaniami skręcamy w prawo i jedziemy na tzw. Wyspę gdzie stoi stary młyn wodny pochodzący z XIX w. Z Wyspy kierujemy się prosto w kierunku Bizorędy. Dojeżdżamydo drogi głównej i kierujemy się w lewo do "ronda", z którego skręcamy w prawo na wschód w stronę Brzegów. Mijając Bizorędę wjeżdżamy na Wzgórze Kresy skąd możemy jeszcze raz spojrzeć na piękną okolicę. Przy remizie strażackiej kończymy trasę.